26 Nisan 2024 Cuma / 18 Sevval 1445

Liseli hattatlar Kuran-ı Kerim yazdı

Mehmet Emin Saraç Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri çok özel bir çalışmaya imza attı. Lise çağında hat gibi zor bir sanatı öğrenen gençler maharetlerini ortak bir Kur’an-ı Kerim yazarak taçlandırdı. Hat Atölyesi’nin öğretmeni Ayşe Yıldız gençlerin hat sanatında Kur’an yazacak kadar ilerlemesinden çok memnun. Okul müdürü Vedat Karabayır ise “Hat sanatı kalemin kalple olan diyaloğunun en güzel örneği” diyor ve öğrencilerini sonuna kadar destekliyor.

ALİ DEMİRTAŞ29 Eylül 2018 Cumartesi 07:00 - Güncelleme:
Liseli hattatlar Kuran-ı Kerim yazdı

Liseli gençlerin farklı alanlardaki başarıları herkesi gururlandırıyor. Ancak Mehmet Emin Saraç Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin imza attığı bir çalışma var ki duyanlarda gurur kadar hayranlık duygusu da uyandırıyor. Okulun Hat Kulübü öğrencileri kolektif bir çalışmayla bir Kur’an-ı Kerim yazdı. Kız öğrencilerin yanı sıra okulun erkek-kadın eğitmenleri ve erkek öğrencileri de bu güzel çalışmaya dâhil olarak ortaya ince ince işlenmiş bir Kur’an çıkardı. Din Öğretim Genel Müdürlüğü’nün kalite takip sisteminin okullar arası hayırda yarışma maksadıyla ortaya çıkan bu çalışma diğer okullara örnek olacak cinsten. Biz de bu vesileyle okulun kapısını çaldık ve bu güzel çalışmaya emek verenler  ile konuştuk.

OKUL MÜDÜRÜ VEDAT KARABAYIR: PARMAK UCU İLE KALBİN ARASINDA BİR BAĞ VAR 

Hem çocukların böyle bir sanatla meşgul olup buna yönelmesi bizi çok memnun ediyor hem de işin manevi boyutu çok yüksek. Seneler sonra da sergilenebilecek çalışmalar… Ayrıca hat odasının ayrı bir havası var. Buraya bayağı bir öğrencinin katıldığını gördük ve artarak devam ediyor. Çalışmalarımız beğeni de görüyor. Tezhip ve hat gibi bize ait sanatların okulumuzda icra ediliyor oluşu bizi çok memnun ediyor. İmam hatipler her alanda boşluğu doldurmaya aday okullar. Biz de katkı sağlamaya devam ediyoruz. Çocuklar çok güzel duygularla bu işi yapıyorlar. Kalemin kalp olan diyaloğunun sanata döküldüğü en güzel alan hat sanatı. Parmak ucu ile kalbin arasında bir bağ var. Bilmediğimiz ayrı incelikler de var. 

ATÖLYE SORUMLUSU AYŞE YILDIZ: HEDEFİMİZ HER YIL BİR KUR’AN YAZMAK

Hat hocası olduğum için bu görevi bana verdiler. Biz de sayfaları yazmaya başladık. Zaman zaman okulumuzun hafız hocalarıyla okuduk ve tashihlerini yaptık. En son aşamada sayfaları topladığımız zaman bunu bir baskı haline getirdik. Yazım aşaması çok önemli. Kaligrafi kalemleriyle çalışıyoruz. Hatla yazan birinin dahi çok dikkat etmesi gerekiyor. Bunu güzel yazabilmek için birinin en az 6-7 yıllık nesih hattı deneyimine sahip olması gerekiyor. Ama tabii bizim burada amacımız hem öğrencilerle kolektif bir çalışma yapmak hem de boş zamanlarını telefon veya tablet yerine böyle güzel bir işle geçirmelerini sağlamak. Kur’an-ı Kerim sayfalarıyla meşgul olarak bu güzel çalışmayı ortaya çıkarmış oldular. Bunun yanı sıra sadece kız öğrencilerimiz değil erkek öğrenci ve eğitmenlerimiz de çalışmaya dâhil oldular ve sayfa yazdılar. Okul yönetiminden de çok güzel tepkiler aldık. Okul adeta şenlik havasındaydı. Bunun nedeni öğrencilerin bir çalışması olmasıydı. Velilerden hatta okula kayıt yaptırmayı düşünen kişilerden dahi çok güzel tepkiler aldık. Kur’an-ı Kerim yazmaya devam edeceğiz ama aklımıza yeni bir fikir gelirse de hemen uygulamaya geçeceğiz. Okul yönetimimiz de bütün yeniliklere açık olduğu için anlayışla karşılıyorlar. Yazdığımız bu ilk Kur’an-ı Kerim’imiz, okulda sergilenecek. Ama hedefimiz her yıl bir Kur’an-ı Kerim çıkarmak. Ayrıca okulumuzda Geleneksel Türk İslam Sanatlarına dair ebru, tezhip ve hat dersleri veriliyor. Bunun haricinde müzik dersleri de oluyor.

ÖĞRENCİ BEYZANUR BAYKAL: DİĞER OKULLARA ÖRNEK OLACAĞIZ

Hazırlık yılında öğretmenimiz böyle bir projeleri olduğunu söyleyerek benden katılmamı rica etmişti. Zaten hafızlık yaptığımdan Kur’an-ı Kerim’e aşina idim ve kabul ettim. Arapça’yı ve yazmayı çok sevdiğim için çok mutlu oldum. Yazmak çok zor olmadı ve Kur’an-ı Kerim ezberimize oldukça büyük bir katkı sağladı. Yeni Kur’an-ı Kerim için de yazmaya devam ediyorum. Ailem ve çevrem bu çalışmamızı çok güzel karşıladılar ve çok mutlu oldular. Böyle çalışmaların okul açısından güzel bir vizyon olduğunu düşündüler. Çünkü bu tür çalışmalar çok nadir yapılıyor. Bizde ve okulda büyük bir disiplin var. Verilen çalışmaları vaktinde teslim etmemizi istiyorlar; arkadaşlarım da gönüllü olduğu için biz de bu disipline kolaylıkla ayak uyduruyoruz. Hiçbir sıkıntı yaşamadık. İnşallah daha çok yazacağız ve birçok okula örnek olacağız.

ÖĞRENCİ BERFİN KARAGÖZ: HEM MUTLU OLDUM HEM DE GURURLU

Ortaokulda sureleri yazıyordum dolayısıyla bu alana bir ilgim vardı. Böyle bir çalışmayı da duyunca gerçekten çok mutlu oldum. Hep hayalimde Kur’an-ı Kerim yazmak vardı. Böylelikle ben de dâhil oldum. Bazı sayfalarda yanlış yapıp tekrar yazmak durumunda kaldım ama bütün bunlar çok keyifli süreçlerdi. Çok şükür başardık. 

İnşallah devamı da gelir. Yazarken insan kendini hem mutlu hem de gururlu hissediyor. ‘Ben yaptım’ diyebilmek çok güzel bir duygu. Bu çalışma başladığında hem farklı kurslara gidiyor hem de hafızlığı devam ettirmeye çalışıyorum yani çok yoğundum. Bunu dâhil etmek çok zor oldu ama değdi. Ailem ve çevrem böyle bir şeyi duyunca çok şaşırdılar ve çok da destek oldular. İnşallah daha fazla Kur’an-ı Kerim yazmaya devam edebiliriz.