27 Nisan 2024 Cumartesi / 19 Sevval 1445

2023 Eğitim Vizyonu açıklandı

2023 Eğitim Vizyon Belgesi nedir son dakika değişiklikler neler? MEB Eğitim 2023 Vizyon Belgesi ile ilgili Bakan Ziya Selçuk açıklaması nedir?

24 Ekim 2018 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
2023 Eğitim Vizyonu açıklandı

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, Vizyon Belgesi'ni açıkadı.

Belgede, Milli Eğitim Bakanlığı'nın 3 yıllık hedef ve yaklaşımları yer alıyor.

ğitimde yapılacak değişikliklerden bazıları şöyle:

Eğitimde yapılacak değişikliklerden bazıları şöyle:

Öğretmenlik meslek kanunu çıkarılıyor.
Sözleşmeli öğretmenlerin görev süresi üç yıldan bir yıla iniyor
Ücretli öğretmenlerin maaşı artırılıyor
Okullara gelişim bütçesi veriliyor
5 yaş erken çocukluk eğitimi zorunlu eğitim kapsamına alınıyor
Özel yetenekli öğrenciler için mevzuat geliyor
İlkokullarda not yerine beceri temelli değerlendirme geliyor
Teneffüs süreleri artırılıyor.
Liselerde ders saatleri yarıya yakın azalıyor
Çocukların mesleki yönelimi için yeni yapı kuruluyor
Çocukların ilgi alanı ve mizacına yönelik seçmeli dersler geliyor
Bilişimle ilgili çocuklara serfika eğitimi geliyor
Yaz döneminde okullarda oyun temelli program uygulanacak
Tüm okullarda tasarım-beceri atölyeleri kuruluyor.

CUMHURBAŞKANI RECEP  TAYYİP ERDOĞAN'DAN EĞİTİM VİZYONU AÇIKLAMASI

Cumhurbaşkanı recep Tayyip Erdoğan, Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyon Belgesi Toplantısı'nda konuşuyor.

Erdoğan'ın konuşmasından satır başları şöyle:

Ders kitaplarımızı ücretsiz verdik, vermeye de devam edeceğiz.

Önümüzdeki dönem bugün tanımı yaptığımız 2023 eğitim öğretim vizyonu ile eğitimde hedeflediğimiz seviyeye İnşallah çıkacağımıza inanıyorum.

Türkiye'nin sorunu geçmişte eğitimi geliştiren değil, insanı formatlayan bir mekanizma olarak görmüş olmasıdır.

Eğitimde yeni dönem başlıyor!

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, 2023 Eğitim Vizyonu ile fiziksel, içerik ve finansal altyapı olarak sistemin bütün bileşenlerini birlikte dönüştürdüklerini belirterek, "Biz bir millet ödevi yapacağız, mutabakat sağlayarak, gönül köprüleri inşa ederek yapacağız. Nicelikten niteliğe doğru giden 3 yıllık bir perspektifi, 3 aşamalı bir dönüşümü birlikte gerçekleştireceğiz." dedi.



 

MEB 2013 VİZYON BELGESİ NASIL OLACAK?

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un göreve geldiği andan itibaren tüm eğitim camiasının heyecanla beklediği 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi açıklandı.

2023 Eğitim Vizyonu Belgesi açıklandı. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, eğitimde izlenecek yol haritasının programını duyurdu. “Bana şapkadan tavşan çıkaracakmış gibi bakmazsanız sevinirim” diyerek sözlerine başlayan Bakan Selçuk, şunları söyledi:


"Bana şapkadan tavşan çıkaracakmış gibi bakmazsanız sevinirim” diyerek sözlerine başlayan Bakan Selçuk, şunları söyledi:


Bugün yaptığımız açıklamalarla eğitim sistemimiz yarın en iyi eğitim sistemi olmayacak. Eğitim sistemimiz aniden bir dönüşüm yaşamayacak. Eğitim sistemleri 100 tonluk bir vagon gibidir, spor araba gibi döndüremeyiz.

Ancak bir yol haritamız olacak ve bizim sorumluluğumuz çok daha artacak. Çünkü derdiyle dertlendiğimiz milletimize karşı mahcup olmama gayretimiz yükselecek. Bu gerçekten zor bir süreç.

Türkiye’nin eğitim meselesi, dünyayla rekabet edecek bir eğitim kurma meselesi bir bakanın üstünden kalkabileceği bir mesele değil. Çok daha büyük bir liderlik gerekiyor. Bu Cumhurbaşkanı’mızın liderliği.

Bizi üç yıllık yol haritası sunmaya kimse zorlamadı. Özellikle bir taahhüt altına girmek için ekip arkadaşlarımızla birlikte istedik. Aileler, çocuklar, eğitimciler huzursuz olmasın istedik. İlk kez felsefesi, çevresiyle kapsamlı bir eğitim sistemi olsun.

Çok yol aldık ancak çok daha fazla yolumuz var. Dünya çok daha farklı bir yere doğru gidiyor. Tekillik çağından bahsediyoruz. Dijital, biyolojik ve fiziksel olanın bir araya gelmesi. Bu çağ bizim çocuklarımızı bekliyor. Bunun farkındayız. Türkiye’nin burada çok çok yol alması gerekiyor. Bunun için de yeni beceriler gerekiyor. Bunun eğitim sisteminin içine sızması gerekiyor. Bu bağlamda bizim gerçekten kendimize sorular sorması gerekiyor. Bildiklerimizle, öğrendiklerimizle ne olabiliyoruz? Verilen eğitim nasıl bir dünyaya yol açıyor?

Bizim bir amacımız var. Göz aydınlığımız olan çocuklarımızı geleceğin dünyasına hazırlamak. Bizden ama bizden farklı olan çocuklar yetiştirmek. Burası da çok önemli. Farklı dedik çünkü sistemin bütün bileşenlerini birlikte dönüşüyoruz. Fiziksel, içerik, finansal altyapıyı hepsini birlikte dönüştürüyoruz.

Biz bir millet ödevi yapacağız. Gönül köprüleri inşa ederek yapacağız. Nicelikten niteliğe doğru giden üç yıllık bir perspektifi birlikte gerçekleştireceğiz.

 

EĞİTİM FAKÜLTELERİ EĞİTİMİ GELİŞTİRİLECEK
Her okulun bir gelişim planı ve modeli var. Her bir okulu anlık olarak yaklaşık 20 küsur parametre üzerinden izlemek ve hangi okulun neye ihtiyacı olduğunu görmemizin mümkün olduğu bir okul bu. Okul yöneticilerinin yetki ve sorumluluklarını kısmen arttırıyoruz. Her okul müdürü açısından çok önem taşıyor. Müdürün yeterliliği çok önemli. Tüm yöneticilerimizin liyakat temelli olmasını istiyoruz. Bir okul mimarisi kuruyoruz. İlkokul, ortaokul ve lise bütünleşik olarak kuruluyor. İlkokulla üniversitenin bağlantısı var. Okullar arasındaki imkân farklılıklarını azaltmak çok önemli. Müfredatla ilgili bir başka şeyi paylaşmak isterim. Genelde müfredatı çıkarır, sonra öğretmen eğitimi yaparız. Aslında müfredatı yazmadan önce öğretmenlerin eğitimini tamamlamak, sonra müfredat yazmak gerekiyor. Daha az ders saati, daha az ders çeşidinin söz konusu olduğu bir müfredattan söz ediyoruz.

EĞİTİM FAKÜLTELERİ EĞİTİMİ GELİŞTİRİLECEK
Öğretmen yetiştirme de çok kritik. Eğitim fakültelerinin öğretmen yetiştirmenin muhakkak değişmesi lazım. Kaynağı kontrol etmeden sistemi kontrol edemeyiz. O sebeple pilot uygulamadan başlayıp yayarak pilot eğitim fakültelerinin oluşturulması.
Sadece mezun olacak öğretmen adaylarımızın değil, mevcut öğretmenlerimiz için de kritik durumlar söz konusu.

TÜRKİYE’NİN ÖĞRENME HARİTASI ÇIKARILACAK
Veriye dayalı eğitim önemli kriterlerimizden biri. Verinin nasıl kullanıldığı çok çok önemli. Bu yüzden de Öğrenme Analitiği Platformu oluşturuyoruz. Türkiye’nin öğrenme haritasının anlaşılması için çok önemli. Veri denetim birimi gibi birimler bunlara destek olacak. Üniversitelerimizde binlerce araştırma yapılıyor ancak bunların hayata konması çok da mümkün olmuyor. Bununla ilgili bir birim oluşturduk. Tüm kademelerde yönlendirme sistematiği geliyor. Çocuklarımızın birçok açıdan tanınabilmesi için bir yapı kuruyoruz. Dolayısıyla bu yapının desteklenmesi gereken ögeleri de öne çıkıyor. Örneğin sınıf öğretmenleri ve diğer bazı branşlar.



Sınav meselesi önemli bir konu. Biz bu sınava kademeler arası geçiş diye bakmıyoruz. Sınav bizim için muhakkak süratle ikinci planda olması gereken bir unsur. Zamanla sınava giren öğrenci, sınavla girilen okul sayısını, okullarımız arasındaki imkân farklılıklarını azaltırsan, doğal olarak sınav baskısının azalması söz konusu olacak. Sınav sayısı, sınavın adından ziyade, sistemin ne kadar iyi olduğuyla ilgileniyoruz.

Erken çocukluk meselesi, bizim en çok bütçe ayırdığımız, zaman ayırdığımız konuların başında geliyor. İlkokul kritik bir dönem.

Okul Mahalle Spor Kulüplerini kuruyoruz. Türk Eğitim Sisteminin bel kemiği ortaöğretimde kırılıyor. Japonya, Singapur’da birçok ülkede lisede 5-6 ders var. Bizde 15-16 ders var. Bir çocuk bir sene boyunca spordan nasıl uzaklaştırılır. Alan seçimini dokuza almak, sosyal girişimcilik dersleri vermek, uluslararası sertifikasyon vermek. Bu ve benzeri birçok şey ortaöğretimdeki kritik noktamız.

MESLEKİ EĞİTİMDE BİR BECERİ SETİ OLUŞTURULACAK
Mesleki eğitim en çok sayfayı alan eğitim. Onu ıslah etmeden sınavlara yığılmayı çözemeyiz. Mesleki eğitimde alan ve dal rehberliğinde bir beceri seti oluşturuyoruz. Dokuzda teorik derslere başlayan meslek lisesi öğrencilerinin niye okulu terk ettiklerini görmek mümkün. OSB, uzay teknolojileriyle, yelkencilik, değirmencilik gibi birçok alanda farklı listeler göreceksiniz. Farklı bakanlıklarımzla konuşup farklı meslek lisesi türleri açacağız. Yurtdışında da meslek okulu açma imkânımız doğacak. Üstün ve özel yeteneklilerle ilgili çok etkin bir çözümleme içindeyiz.

Bütün ilkokullara, ortaokullara, liselere dijital becerinin sızması gerekiyor. Bu sadece okul çağı çocukları için değil yetişkinler için de olacak. 22 yaşını aşmış insanların lise mezuniyetlerini sağlamak için yurtdışında yapıldığı gibi lise diploması verme imkânımız olacak. Bunun için farklı modeller geliştiriyoruz. Hayat boyu öğrenmeyi gerçekten hayat boyu öğrenme şeklinde yapacağız.

Her şey Türkiye’de hazır. Sadece modelleme ve takip çıkarmak önemli.