27 Nisan 2024 Cumartesi / 19 Sevval 1445

e okul, e karne VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ

e Okul veli bilgilendirme sistemi için en yoğun gün. 2013-2014 Eğitim-öğretim yılı 1. karneler bugün verildi. İki gündür kapalı olan e okul sistemi yeniden açıldı. Karne notlarını öğrenmek isteyen veliler ve öğrenciler erken saatlerden itibaren e Okul'a akın etti. Karne notlarını aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz...

24 Ocak 2014 Cuma 07:00 - Güncelleme:
e okul, e karne VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİ
E Okul VBS karne notlarını öğrenmek isteyenler tarafından ziyaretçi akınına uğruyor. Karne notları E-Okul VBS'ye hafta başından itibaren yüklenmeye başladı. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen E OKUL VBS öğrenci ve veliler için büyük bir kolaylık sağlıyor. 2013-2014 Yarıyıl karne notlarını aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz.

E-OKUL VELİ BİLGİLENDİRME SİSTEMİNE GİRİŞ İÇİN TIKLAYIN

Kar­ne za­ma­nı gel­di. Dö­nem bo­yun­ca ço­cuk­la­rı­nın oku­lu ve ih­ti­yaç­la­rıy­la il­gi­le­nen ebe­veyn­ler de en az öğ­ren­ci­ler ka­dar he­ye­can­lı. NLP Uz­ma­nı ve Öğ­ren­ci Ko­çu Oğuz Ak­yıl­dız “Kar­ne dö­nem­le­rin­de alı­nan so­nuç­lar­dan ve­li­ler de ken­di­le­ri­ne pay çı­kart­ma­l

Başarısız karnelerin arkasındaki önemli etkenlerden birinin, Z kuşağının zeki çocuklarının ezberleme sistemine uyum sağlayamaması olduğuna dikkat çeken Yaşam Tasarım Merkezi’nden NLP Uzmanı ve Öğrenci Koçu Oğuz Akyıldız’la okulun çocuklar için nasıl an­lam­lı ha­le ge­le­ce­ği­ni ko­nuş­tuk.

*Eve za­yıf not­lar­la do­lu bir kar­ney­le gel­miş ço­cu­ğa na­sıl yak­laş­mak ge­re­kir? Ya­pı­cı dav­ra­na­bil­me­le­ri için ai­le­le­re ne­ler tav­si­ye eder­si­niz?

Den­ge­li dav­ra­nan bi­linç­li bir ai­le, ger­çek po­tan­si­ye­li­ni kar­ne ba­şa­rı­sı­na dö­nüş­tü­re­me­miş ço­cu­ğu­na, bu du­ru­mu ders alın­ma­sı ge­re­ken bir so­nuç ola­rak or­ta­ya koy­ma­lı. Al­tın­da­ki se­bep de­rin­le­me­si­ne ir­de­len­me­ye ça­lı­şıl­ma­lı. Ka­rar­lı dav­ra­nır­ken se­ve­cen­lik el­den bı­ra­kıl­ma­ma­lı. Ço­cu­ğun ne­den ye­te­rin­ce ders ça­lış­ma­dı­ğı­nı bul­ma­ya ya da se­bep her ney­se or­ta­ya çı­kart­ma­ya ça­ba sarf edil­me­li. Göz­den kaç­ma­ma­sı ge­re­ken bir nok­ta var, ço­cu­ğu­nuz elin­den ge­le­ni yap­ma­ya ça­lış­tı­ğı hal­de ba­şa­rı­sız so­nuç­lar alı­yor ola­bi­lir. Ba­şa­rı­sız­lı­ğın al­tın­da çe­şit­li sağ­lık so­run­la­rı ola­bi­lir.

Ailelerin en önem­li gö­re­vi

*Ço­cuk­la­rın kar­ne­le­rin­de, ebe­veyn­le­rin ro­lü hak­kın­da ne­ler söy­le­mek is­ter­si­niz?

-Ebe­veyn­le­rin, kar­ne­de şüp­he­siz bü­yük kat­kı­sı var. Ge­nel­de ve­li­ler ço­cuk­la­rı ile ders ya­pa­rak on­la­ra yar­dım­cı ol­duk­la­rı­nı ve iyi­lik yap­tık­la­rı­nı dü­şü­nür­ler. Oy­sa öğ­ren­ci bir sü­re son­ra bu­na alış­mak­ta ve ya­nın­da ebe­vey­ni ol­ma­dan ya da ebe­vey­ni ha­tır­lat­ma­dan ders ça­lış­ma kül­tü­rü­nü el­de ede­me­mek­te. Dü­zen­li ders ça­lış­mak, okul­da oku­ma­nın be­ra­be­rin­de ge­tir­di­ği bü­yük bir so­rum­lu­luk. Bu so­rum­lu­luk ai­le ta­ra­fın­dan da­ha ilk gün­den iti­ba­ren ço­cu­ğa aşı­lan­ma­lı ve bu yön­de ira­de kul­lan­dı­ğın­dan emin olun­ma­lı. Ders ça­lış­ma­dı­ğı za­man kö­tü not alan ço­cuk bu­nun so­rum­lu­lu­ğu­nu his­set­me­li ve bun­dan ders çı­kart­ma­yı öğ­ren­me­li. Ebe­veyn­le­rin en önem­li ro­lü bu­dur. Kar­ne­le­ri, ve­li­le­rin bir­bi­riy­le ya­rış­ma ala­nı ha­li­ne de ge­tir­me­mek ge­re­ki­yor ki böy­le dav­ra­nan ebe­veyn­le­ri de ma­ale­sef gö­rü­yo­ruz.

*İyi not­lar alan ço­cuk­la­ra pa­ha­lı he­di­ye­ler ve­ril­me­si­ni na­sıl de­ğer­len­di­ri­yor­su­nuz? Ba­şa­rı na­sıl ödül­len­di­ril­me­li?

-Ba­şa­rı ta­bi­i ki ödül­len­di­ri­le­bi­lir ama ço­cu­ğun ödül için ça­lı­şa­ca­ğı bir or­tam ya­rat­mak doğ­ru de­ğil. İki­si ara­sın­da bü­yük fark var­dır ve bu­na dik­kat et­mek ge­re­ki­yor. ‘Ba­şa­rır­san sa­na he­di­ye ala­ca­ğı­m’ yak­la­şı­mı­nın, ‘Ba­şa­ra­maz­san se­ni ce­za­lan­dı­ra­ca­ğı­m’ yak­la­şı­mın­dan hiç­bir far­kı yok.

Z kuşağı ezberi sevmiyor

*Kö­tü bir kar­ney­le ken­di­ni ba­şa­rı­sız ve işe ya­ra­maz his­se­den ço­cuk­la, ya­rı­yıl ta­ti­li na­sıl de­ğer­len­dir­me­li?

Ta­til ze­hir ol­ma­sın

Ço­cuk­la­ra ya da genç­le­re çok faz­la yük­len­me­mek ge­re­ki­yor. Kö­tü bir kar­ney­le eve dön­müş ol­sa da ço­cu­ğu­nuz tüm dö­nem bo­yun­ca ödev­le­rin, sı­nav­la­rın stre­si­ni üze­rin­de ta­şı­dı ve din­len­me­yi hak edi­yor. Eği­tim sis­te­mi­miz öğ­ren­ci­ler­de me­rak uyan­dı­ra­rak öğ­ren­me­ye sevk eden bir ya­pı­da de­ğil. Gü­nü­mü­zün Z ku­şa­ğı bi­rey­le­ri ze­ki ve ya­ra­tı­cı ol­duk­la­rı için bu ez­ber­le­me dü­ze­ni­ne adap­te ola­mı­yor­lar. Bu ne­den­le ba­şa­rı­sız­lı­ğın tüm fa­tu­ra­sı­nı ço­cuk­la­ra kes­mek doğ­ru de­ğil.

Ebe­veyn ol­mak öğ­ren­ci ol­mak­tan çok da­ha bü­yük bir so­rum­lu­luk. Bu çer­çe­ve­de an­ne ba­ba­lar ço­cuk­la­rı­nın ba­şa­rı­la­rı­nı ol­du­ğu ka­dar ba­şa­rı­sız­lık­la­rı­nı da pay­laş­mak­tan kork­ma­ma­lı, ken­di­le­ri­ne mut­la­ka pay çı­kar­ma­lı.

Ye­te­nek­le­ri keş­fet­mek için doğ­ru za­man

Ye­tiş­kin­ler için ha­yat na­sıl ki işe git­mek­ten iba­ret de­ğil­se, ço­cuk­lar için de ha­yat okul­dan iba­ret de­ğil. Oyun oy­na­mak, ho­bi­le­rin il­gi alan­la­rı­nın keş­fe­dil­me­si boş za­man ak­ti­vi­te­si ola­rak gö­rül­me­me­li. İl­gi alan­la­rı­nı bi­len ço­cuk ya­şam he­def­le­ri­ni da­ha doğ­ru be­lir­ler ve da­ha mo­ti­ve ça­lı­şır. Bu ta­til­de, ço­cu­ğu­nu­zun not­la­rı üze­ri­ne dü­şün­mek ye­ri­ne il­gi alan­la­rı­na yo­ğun­la­şın. Böy­le­ce ger­çek­ten is­te­dik­le­ri ya­şam he­def­le­ri­ni bul­ma­la­rı­nı sağ­lar­sı­nız ve okul an­lam ka­za­nır.