18 Nisan 2024 Perşembe / 10 Sevval 1445

İlişik kesmek için gerekli belgeler nelerdir? Öğretmen ilişik kesme işlemi nasıl yapılır?

İlişik kesme işlemi nasıl yapılır? sorusunun cevabı, özür grubu ataması gerçekleştirilen öğretmenler tarafından merak ediliyor. Öğretmenler, il içi ve iller arasında aile birliği, sağlık, can güvenliği mazeretleri veya engellilik durumu ile diğer nedenlere bağlı yer değişiklikleri için ilişik kesme işlemini 24 Ağustos tarihinden itibaren yapılabilecek. Peki ilişik kesmek için gerekli belgeler nelerdir? İşte öğretmen ilişik kesme işlemi hakkında tüm detaylar...

23 Ağustos 2023 Çarşamba 10:01 - Güncelleme:
İlişik kesmek için gerekli belgeler nelerdir? Öğretmen ilişik kesme işlemi nasıl yapılır?

MEB, mazerete bağlı tayin sonuçlarını açıkladı. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı kurumlarda görev yapan öğretmenlerin il içi ve iller arası yer değiştirme kapsamında ataması yapılan öğretmenlerin ilişik kesme işlemlerini bugünden itibaren gerçekleştirmeleri gerekiyor. Atanan öğretmenler, 24 Ağustos itibariyle İlişik kesmek için gerekli belgeler ile birlikte bağlı oldukları okullardan ayrılacak. Peki Öğretmen ilişik kesme nasıl yapılır? İlişik kesmek için gerekli belgeler nelerdir? İşte detaylar

ÖĞRETMEN İLİŞİK KESME İŞLEMLERİ BAŞLADI

Millî Eğitim Bakanlığınca, öğretmenlerin mazerete bağlı yer değiştirme başvuru sonuçları açıklandı. MEB, özür grubu atama sonuçlarına göre ataması gerçekleştirilen öğretmenlerin Tebligat ve ilişik kesme işlemleri 24 Ağustos itibariyle yapılacak. İlişik kesmek için gerekli belgeler 2023 ve Öğretmen ilişik kesme işlemleri hakkında merak edilenlerin tümünü sizler için derledik.

İLİŞİK KESMEK İÇİN GEREKLİ BELGELER

1. Atamanızın çıkması durumunda MEB'in belirlediği ve daha öncesinde açıkladığı tarihte okulunuza atama kararnamesi gönderilecektir.

2. Ayrılacağınız okul sizin adınıza personel nakil bildirimi formu düzenleyecek. Personel nakil bildirimi formunun 4 tane olması gerekmekte. Bu formların biri ayrılacağınız okulda kalacak. Diğerleri yine ayrılacağınız İlçenin MEM'ine ve Mal Müdürlüğüne teslim edilecek. Elinizde kalan son personel nakil bildirim formunu ise siz kendiniz atandığınız okula götüreceksiniz.

3. Ayrılacağınız okul ilişiğinizin kesildiğine dair bir ayrılış yazısı yazacak.

4. İsteğe bağlı olarak özlük dosyanızı atandığınız kuruma götürmek üzere imza karşılığı ayrıldığınız okuldan alabilirsiniz. Eğer siz almazsanız daha sonraki süreçte özlük dosyanız posta yoluyla atandığınız okula gönderilecektir.

5. Ayrıldığınız okuldan yolluk hesaplanmasını yaptırmanız gerekmekte. Eğer görev yaptığınız okul lise ise okul idaresi sizin yolluğunuzu hesaplayıp, Milli Eğitim Müdürlüğü ve Mal Müdürlüğüne onaylatıp işlemleri tamamlayacaktır. Çalıştığınız kurum ilkokul ya da ortaokul ise MEM Muhasebe Servisi yolluk işlemlerinizi halledecektir. Yolluğunuzu tercihen ayrıldığınız kurumdan yaptırınız. Bu durumda birkaç gün içerisinde yolluk ücretiniz hesabınıza yatacaktır.

6. Eğer ayrıldığınız okul lise ise okul idaresinden SGK ve Hitap çıkışlarını mutlaka yaptırmanız gerekmekte. Eğer çalıştığınız okul lise değilse bu işlemler için İlçe MEM'e gitmeniz gerekmektedir. (SGK ve Hitap çıkışlarınızı yaptırmazsanız atandığınız kurumda göreve başlamada sıkıntılar yaşanacaktır.)

7. Elinizdeki personel nakil bildirim formuyla birlikte atandığınız okula gidip göreve başlayışını hemen yaptırabilirsiniz. Eğer çalıştığınız kurum lise ise SGK ve Hitap işlemleri okul idaresi tarafından halledilecektir. Eğer atandığınız kurum lise değilse SGK ve Hitap işlemleri için İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'ne gitmeniz gerekebilir.

ATAMALARDA HAZIRLANMASI GEREKEN EVRAKLAR

A. YOLLUKLU ATAMALARDA HAZIRLANMASI GEREKEN EVRAKLAR

1. Ayrılma Yazısı ( 1 Adet )

2. Personel Nakil Bildirimi ( 5 Adet)

3. Kararname ( 5 Adet)

4. Yolluk Bildirimi ( 2 Adet)

5. Rayiç Bedeli (1 Adet )

6. Evli ise Aile Bildirim Formu (Bakmakla yükümlü olduğu aile fertlerine ait) ( 2 Adet)

B.YOLLUKSUZ ATAMALARDA HAZIRLANMASI GEREKEN EVRAKLAR

1. Ayrılma Yazısı ( 1 Adet )

2. Personel Nakil Bildirimi ( 4 Adet)

3. Kararname ( 4 Adet)

AYRILMA İŞ VE İŞLEMLERİ

1. Okul müdürlüğü tarafından yolluklu veya yolluksuz hazırlanan yukarıda yazılı evrakları alır. (Ayrılma Yazısı hariç)

2. Personel Nakil Bildirimlerini şube müdürü ve ilçe milli eğitim müdürüne götürerek imza ve mühür işlemlerini tamamlar.

3. Personel Nakil Bildirimlerini imzalama işlemi için malmüdürlüğüne götürür.

4. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Destek Hizmetleri bölümünde SGK-KBS çıkış işlemini yapar.

5. Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğüne 2 adet personel nakil bildirimi, 2 adet kararname, yolluk varsa 2 adet yolluk bildirimi ve 2 adet aile bildirim formu elden teslim edilir.

6. Atama bölümünde 1 adet personel nakil bildirimi ve 1 adet kararname ile MEBBİS ve HİTAP çıkış işlemini yapar. Evraklar özlük bölümüne elden teslim edilir.

BAŞLAMA İŞLEM BASAMAKLARI (BAŞLAYAN ÖĞRETMEN)

1. Ayrılma işlemlerinin tamamlanmasından sonra atandığı okula gider.

2. Ayrıldığı okul tarafından verilen evrakları teslim eder.

3. Okul Müdürlüğü tarafından başlama yazısı yazılır.

4. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Destek Hizmetleri bölümünde SGK-KBS giriş işlemini yapar.

5. Atama bölümünde MEBBİS ve HİTAP giriş işlemini yapar.

6. Evrakları özlük birimine teslim eder.

İl içi ilişik kesme süresi ne kadar?

  • manzeret tayini
  • gerekli belgeler
  • ilişik kesme
  • öğretmen ataması
  • özür grubu