29 Nisan 2024 Pazartesi / 21 Sevval 1445

Enerjide yatırımlar arttıkça vatandaşın faturası düşecek

Elektrik dağıtım şirketlerinin temsilcileriyle biraraya gelen Bakan Albayrak enerjide iyileştirmeye 2020’ye kadar 30 milyar yatırım yapılacağını söyledi. Albayrak “Vatandaşımızın cebine yansıyan faturayı düşürmek için bu iyileştirmelerin daha da ötesine gideceğiz” dedi.

27 Mayıs 2017 Cumartesi 07:00 - Güncelleme:
Enerjide yatırımlar arttıkça vatandaşın faturası düşecek

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği’nin (ELDER) 10. Sektör Toplantısı’nda hem sektörü değerlendirdi, hem de enerjiyle ilgili tüketici anketi sonuçlarını açıkladı. Enerjide yatırımların ve iyileştirmelerin devam edeceğini söyleyen Albayrak “Vatandaşımızın cebine yansıyan faturayı düşürmek için inşallah bu iyileştirmelerin daha da ötesine gideceğiz” dedi. Albayrak “Eğer rekabet yoksa tüketiciye uygun maliyetli enerji sağlama imkanı olmaz. Temel amacımız daha rekabetçi bir piyasada ve bu vesileyle daha iyi hizmeti daha uygun fiyatla tedarik etme stratejsi, Ancak özelleştirip sektörü kendi başına bırakma lüksümüz yok. Her zaman bu amacın hayata geçmesi için uyumlu ve yoğun bir şekilde çalışıyoruz” diye konuştu.  

YILLIK FATURA AZALDI

Albayrak, enerji maliyetlerini sadece dağıtım ve perakende alanındaki çalışmalarla değil üretim alanındaki adımlarla da düşürdüklerini ve Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) ülkelerine kıyasla konutta en ucuz ikinci, sanayi de de en ucuz üçüncü ülke olduğunu anlattı. Bu maliyetlerin, 28 AB ülkesi noktasında bakıldığında yüzde 60 daha ucuz olduğuna işaret eden Albayrak, şöyle konuştu: “2002’de ortalama bir hanenin yıllık elektrik tutarının asgari ücret içindeki payı yüzde 20.1 iken, 2016 ‘da bu rakam yüzde 6.3’e düşmüş durumda. Bu alanda olumlu ve pozitif bir gelişme ortaya koyduğumuzun en somut örneği. Son 15 yılda laf yerine hizmet ve icraat ürettik.”

ŞİRKETLERLE GÖRÜŞÜYORUZ

Enerji Bakanı Albayrak, Karapınar Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanları (YEKA) ihalesinin başarılı bir şekilde tamamlandığını, 27 Temmuz’da son tekliflerin alınacağı rüzgar YEKA ihalesi için ise dünyanın önde gelen  şirketleriyle görüşme ve toplantıların devam ettiğini aktardı. Bakan Albayrak “Vatandaşımızın cebine yansıyan faturayı düşürmek için, inşallah bu iyileştirmelerin daha da ötesine gideceğiz. Yerli kömürün yeni nesil, doğa dostu ve ileri teknolojiye sahip santrallerin kazandırılması için gerekli altyapıyı hazırladık. Şu anda dünyadaki en ileri çevreci kriterlerle bu yatırımları yapacağız” diye konuştu.

İYİLEŞTİRMEYE 30 MİLYAR

Giderek liberalleşen sektörde, altyapıda standartların sürekli yükseldiği bir yapıya doğru ilerlediklerini belirten Albayrak “2016- 2020 yıllarında altyapı iyileştirmesi için özel sektör eliyle 18 milyar lira, kamu eliyle 12 milyar lira olmak üzere 30 milyar liradan fazla yatırım yapıyoruz” dedi. Albayrak, son 10 yılda enerjide 75 milyar dolardan fazla yatırım gerçekleştirildiğini ve elektrik kurulu gücünün 80 bin megavata ulaştığını anlatarak, “Gelecek 10 yıl içinde asgari 50 bin megavatlık yatırımla sektörü büyütmeye devam edeceğiz. Bu dönemde güneş ve rüzgarda ilk olarak 5’er bin megavat, sonrasında 10’ar bin megavat ilave kapasiteyi sisteme kazandırmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.  Albayrak “2017 için yatırım tabanının 4 milyar 24 milyon lira olarak belirledik ama bu rakamı da 5 milyar liraya çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.  

Tüketicinin % 54’ü hizmeti ‘devlet veriyor’ sanıyor

Anketin detaylarını ve sonuçlarını paylaşan Albayrak, şirketleri ‘tanınırlık’ başlığı altında değerlendirdiklerinde, elektrik dağıtım hizmetini kimin verdiğine ilişkin soruya tüketicinin yüzde 46’sının doğru cevap verdiğini, yüzde 54’lük kesimin ise elektrik dağıtım hizmetini “devlet veriyor” şeklinde yanıtladığını aktardı. Dağıtım hizmetini kimin verdiğine ilişkin oranın geçen yıla göre yüzde 21 arttığını belirten Albayrak “Ortada bir başarı var, ama bu performansa dayalı hizmeti devletin verdiğini düşünüyorlar” dedi. Albayrak ankete göre ‘elektrik nadir veya hiç kesilmiyor’ diyenlerin oranında da yüzde 60 olduğunu belirtti.

Memnuniyet yüzde 60’a ulaştı, hedef yüzde 80

İSTANBUL’DAKİ toplantıda 2016 Mart-2017 Mart dönemindeki tüketici memnuniyeti anketine ilişkin sonuçları açıklayan Albayrak, anketin 44 ilde 22 bin 606 kişi üzerinden yapıldığını ifade etti. Albayrak, geçen yıla kıyasla daha iyi bir noktaya gelindiğini dile getirerek “Vatandaşımızın alınan hizmet noktasında dağıtım şirketlerimize verdiği puanda yüzde 20’lik bir artış var. Geçen yıl 5 puan üzerinden 2.86 olan not, bu yıl 3.45’e çıktı” dedi. Albayrak hizmetlerden duyulan memnuniyet noktasında memnuniyetin yüzde 53 artarak yüzde 60’a çıktığını belirterek “Önümüzdeki yıl için sektörde müşteri memnuniyet oranında hedef yüzde 80 olmalı, inşallah bunu yakalayacağız” dedi.

266 bin lamba tamir edildi

Sokak aydınlatmalarıyla ilgili sonuçları da aktaran Albayrak, 6.6 milyon adet sokak lambası bulunduğunu ve bunlardan 5 milyonunun kontrol edildiğini söyledi. Ayrıca 266 bin sokak lambasının da tamirinin yapıldığını dile getiren Albayrak, “Sokak lambasının yanmamasıyla oluşabilecek güvenlik tehlikesini ortadan kaldıracağız. Yılda en az iki kontrol yapacağız” dedi.

20 saniye kuralını 18 şirket yakaladı

Çağrı merkezi yatırımlarının çok önemli adımlardan biri olduğuna işaret eden Albayrak, geçen yıl açılan 9 yeni çağrı merkeziyle 3 bin 200 kişilik istihdam sağlandığını aktardı.  Albayrak, oluşturulan bu istihdamla önemli bir altyapı eksiğinin giderildiğini ve tüketicinin telefon başında bekleme süresinin azaldığını belirterek, “Özellikle belirlediğimiz 20 saniyede operatöre ulaşma hedefini 21 firmadan 18’i ile sağladık. Hepinizi tebrik ediyorum” dedi. Ancak Albayrak kesintilerin belirtilen zamanda giderilme oranının yüzde 30 olduğunu belirterek bu konuda mesafe alınmasını istedi.