9 Mayıs 2024 Perşembe / 2 Zilkade 1445

Gebze Halkalı tren hattı durakları nedir? Gebze Halkalı tren ücreti kaç lira?

Halkalı Gebze banliyö tren hattı Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın katılımıyla bugün açıldı. İstanbul’da yaşayan milyonlarca insana ulaşımda büyük kolaylık sağlayacak bu tren hattı için vatandaşlar, “Gebze Halkalı Banliyo tren hattı ücretleri nedir? Halkalı Gebze banliyö hattı durakları hangileridir?” sorularının yanıtını arıyor. Cumhurbaşkanı Erdoğan, 'Gebze – Halkalı tren hattı eskiden 185 dakikada kat edilebilen bir mesafeyken şimdi 115 dakikaya inerek, İstanbullulara net 1 saat 10 dakika kazandıracak. İstanbul’un en işlek ve dolayısıyla trafik yoğunluğu en çok olan bu hat, saatte tek yönde 75 bin, gündeyse 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak. Bir başka ifadeyle normalde ancak 100 bin araçla taşınabilecek yolcuyu, bu hattımız tek başına gidecekleri yerlere ulaştıracak. Gebze Halkalı tren hattının seferlerine başlamasıyla tren hattının ücreti de belli oldu. Halkalı-Gebze Banliyö Hattı'nda en kısa mesafenin ücreti 2.60 TL olacak. Peki Gebze Halkalı arası kaç dakika sürecek? İşte Gebze Halkalı tren hattı hakkında detaylar...

13 Mart 2019 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
Gebze Halkalı tren hattı durakları nedir? Gebze Halkalı tren ücreti kaç lira?

İstanbul’a kazandırılan en büyük projelerden biri olan Gebze-Halkalı banliyö tren hattı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla İstanbul halkına sunuldu. Gebze-Halkalı tüm İstanbul’u kapsayan bir proje…  Bu hat tüm İstanbullulara ulaşım bakımından büyük bir kolaylık sağlayacak. Bu hat, Bakırköy, Küçükçekmece, Fatih, Kadıköy, Kartal, Pendik, Üsküdar ve Tuzla gibi ilçelerde yaşayan vatandaşlar da Gebze Halkalı Marmaray hattı ile büyük kolaylık sağlayacak. Gebze – Halkalı tren hattı 115 dakikaya inerek İstanbullu vatandaşlara 1 saat 10 dakika kazandırarak büyük bir avantaj sağlayacak. İstanbul’da trafik yoğunluğu en çok olan bu hat, trafik yoğunluğunun azalmasında da büyük bir avantaj kazandıracak. .Bu hat, Bakırköy, Küçükçekmece, Fatih, Kadıköy, Kartal, Pendik, Üsküdar ve Tuzla gibi ilçelerde yaşayan vatandaşlar da Gebze Halkalı Marmaray hattı ile büyük kolaylık sağlayacak. Gebze Halkalı tren hattının seferlerine başlamasıyla tren hattının ücreti de belli oldu. Halkalı-Gebze Banliyö Hattı'nda en kısa mesafenin ücreti 2.60 TL olacak. Peki Gebze Halkalı arası kaç dakika sürecek? İşte Gebze Halkalı tren hattı hakkında detaylar.

 

HALKALI GEBZE HATTI YOLCULUK SÜRESİ NE KADAR OLACAK?

 

Günde 1 milyon yolcunun taşınması planlanan hattın Marmaray ile entegrasyonu sağlandığında Gebze'den Halkalı'ya seyahat süresi 185 dakikadan 105 dakikaya inmiş olacak.

 

Tren hatlarının tamamlanması ve Marmaray projesi ile entegrasyonu sağlandığında 43 istasyonun bulunacağı hatta Bakırköy’den Bostancı’ya 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı'nın seyahat süresi ise 12 dakika olacak.

 

 

HALKALI GEBZE HATTI YOLCULUK SÜRESİ NE KADAR OLACAK?

 

Günde 1 milyon yolcunun taşınması planlanan hattın Marmaray ile entegrasyonu sağlandığında Gebze'den Halkalı'ya seyahat süresi 185 dakikadan 105 dakikaya inmiş olacak.

Tren hatlarının tamamlanması ve Marmaray projesi ile entegrasyonu sağlandığında 43 istasyonun bulunacağı hatta Bakırköy’den Bostancı’ya 37 dakika, Söğütlüçeşme-Yenikapı'nın seyahat süresi ise 12 dakika olacak.

 
GEBZE HALKALI ÜCRETİ NE KADAR?
 
 
Halkalı-Gebze Banliyö Hattı’nda en kısa mesafenin ücreti 2.60 TL olacak. Hattın iki ucu arasında yolculuk yapmanın ücreti ise 5.70 TL olarak belirlendi. Hatta metrobüste olduğu gibi duraklarda iade makineleri olacak. Buna göre en az ücret 1-3 durak arasında alınacak. 3 durak ve sonrasında ise yolculuk ücreti artacak.

 

GEBZE HALKALI MARMARAY HATTI DURAKLARI

Avrupa Yakası tarafından Halkalı'dan başlayacak Marmaray hattı sırasıyla

Mustafa Kemal, Küçükçekmece, Menekşe, Florya, Yeşilköy, Yeşilyurt, Ataköy, Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme, Yenikapı ve Sirkeci'den oluşuyor. Bu aşamada Marmaray ile Anadolu Yakası'na geçen hat Üsküdar, Söğütlüçeşme, Feneryolu, Göztepe, Erenköy, Suadiye, Bostancı, Küçükyalı, İdealtepe, Süreyya Plajı, Maltepe, Cevizli, Atalar, Başak, Kartal, Yunus, Pendik, Kaynarca, Tersane, Güzelyalı, Aydıntepe, İçmeler, Tuzla, Çayırova, Fatih, Osmangazi, Darıca ve Gebze'de sona eriyor.

YENİ TREN HATTININ ENTEGRE OLACAĞI HATLAR

 

Halkalı istasyonunda M1B Yenikapı-Halkalı metro hattı ile, Ataköy istasyonunda M9 İkitelli-Ataköy metro hattı ile, Bakırköy istasyonunda M3 Bakırköy-Başakşehir metro hattı ile, Yenikapı istasyonunda M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı, M1B Yenikapı-Kirazlı ve M2 Yenikapı-Hacıosman metro hatları ile, Sirkeci istasyonunda T1 Kabataş-Bağcılar tramvay hattı ve denizyolları ile, Ayrılık Çeşmesi istasyonunda M4 Kadıköy-Tuzla metro hattı ile, Üsküdar istasyonunda M5 Üsküdar-Çekmeköy metro hattı ile, Göztepe istasyonunda M12 Göztepe-Ümraniye metro hattı ile, Bostancı istasyonunda M8 Bostancı-Dudullu metro hattı ile, Pendik istasyonunda M10 Pendik-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı ile, İçmeler istasyonunda M4

 

 

CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN KARTAL'DA AÇILIŞI YAPTI

 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İstanbul ulaşımında önemli bir rol oynayacak Gebze-Halkalı banliyö tren hatlarının Kartal Meydanı’nda düzenlenen açılış töreniyle İstanbul halkının hizmetine sundu. Erdoğan, "Gebze – Halkalı tren hattı eskiden 185 dakikada kat edilebilen bir mesafeyken şimdi 115 dakikaya inerek, İstanbullulara net 1 saat 10 dakika kazandıracak. Görüyorsunuz hizmet başka bir şey, laf başka bir şey. CHP’lilerin böyle bir derdi var mı? Böyle bir sıkıntısı var mı? Ama bizim derdimiz hizmet. İstanbul’un en işlek ve dolayısıyla trafik yoğunluğu en çok olan bu hat, saatte tek yönde 75 bin, gündeyse 1 milyon 700 bin yolcu taşıyacak. Bir başka ifadeyle normalde ancak 100 bin araçla taşınabilecek yolcuyu, bu hattımız tek başına gidecekleri yerlere ulaştıracak." ifadelerini kullandı

 

Erdoağn, "Bu hatla birlikte İstanbul’un 170 km olan raylı sistem uzunluğunu 63 km ilaveyle 233 kilometreye çıkartmış oluyoruz.

İBB’yi kazandığımız 1994 yılında şehrimizin ulaşım sorununun çözümünün raylı sistemlerden geçtiğini görmüştük. Esasen Osmanlı döneminde Karaköy – Beyoğlu arasında yapılan tünel dünyanın en eski ikinci metrosudur. Ancak daha sonra şehri yönetenler Osmanlı’nın bu vizyonunu takip edememişler, İstanbul’u her alanda olduğu gibi ulaşımda da bir batağa saplamışlardır.

Biz kolları sıvadık. Diğer pek çok çalışmanın yanı sıra Taksim – 4. Levent arasındaki metro hattıyla raylı sistemleri kurmaya başladık. İlk metro hattımızı 2000 yılında hizmete aldık. Ardından bu ağı genişlettik ve bugün 233 kilometreye kadar çıkarttık. Hedefimiz ilk etapta 500 kilometreye ardından da 1100 kilometreye ulaşmaktır." dedi.