29 Nisan 2024 Pazartesi / 21 Sevval 1445

Mahmutbey gişelerinde serbest geçiş olacak

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan Mahmutbey gişelerde serbest geçiş sisteminin getirileceğini açıkladı. Çalışmaların başladığını belirten Arslan, serbest geçişin 2 ay içinde başlayacağını belirtti.

25 Eylül 2016 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Mahmutbey gişelerinde serbest geçiş olacak
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan İstanbullu sürücülerin büyük sıkıntı yaşadığı Mahmutbey gişeleriyle ilgili konuştu. Trafiğin Mahmutbey'de toplandığına dikkati çeken Arslan, "Biz İzmir-Seferihisar'da serbest geçiş dediğimiz, araçların direkt takip edildiği, araçların duraksamadığı bir sistem kurduk. Mahmutbey gişeleri için de süreci başlattık. 2 ay içinde Mahmutbey gişelerini serbest geçiş haline getireceğiz" müjdesini verdi.
 
Arslan konuyla ilgili şunları söyledi: "Tam 2 aylık bir süremiz var. Serbest geçiş haline getirince yüzde 30 trafiğin rahatlamasını bekliyoruz. OGS – HGS ayrımı olmadığından şoförler zikzak da yapmayacak. Bu yüzde 30 rahatlama sağlayacak. Ekim ayının sonunda Fatih Sultan Mehmet Köprüsü Etiler katılımı var, orayı da 30 Ekim'de devreye sokuyoruz.
 
Mahmutbey gişelerinin tamamen ücretsiz olması yönünde talepler geliyor ama mesafe çok uzun. Otoyol yapıyorsunuz, oraya para yatırıyorsunuz. Yeni yatırımları yapabilmeniz için ücretli geçiş gerekli."
 
3. köprüden günde 110 bin araç geçiyor
 
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden günde yaklaşık 110 bin araç geçiyor. Osmangazi Köprüsü'nde ise günlük ortalama 20 bin araç geçiyor. Biz etüt çalışması yaparken Osmangazi'den 15 bin, Yavuz Sultan Selim'den 50 bin araç bekliyorduk. Bizim bu konuştuğumuz rakamlar başlangıç rakamları. Bağlantı yollarının tamamlanmasıyla bu sayı daha da artacak.
 
1915 Çanakkale Köprüsü'nün ihalesine çıkıyoruz. Ocak ayı ortalarında teklifleri alacağız. O da bittiğinde Marmara Denizi'nin etrafında komple bir ring oluşturacağız. En geç 5 senede bitecek. Yap – işlet – devret sistemiyle yapılacağından daha erken bitecektir. Çanakkale Köprüsü, Yavuz Sultan Selim ve Osmangazi köprülerinden daha büyük olabilecek ayak açıklığı sebebiyle.