29 Nisan 2024 Pazartesi / 21 Sevval 1445

Mobilya internetten montajı YouTube’dan

YouTube gibi kanallardan videolu kurulum desteği alan tüketicinin demonte mobilyaya ilgisi her geçen gün artıyor. ‘Kendin Yap’ kültürünün öncülerinden Tekzen’in E-Ticaret Müdürü Celal Bal “Mobilyanın genel ciromuz içindeki payı yüzde 30’lara geldi” dedi.

YAŞAR KIZILBAĞ17 Haziran 2018 Pazar 07:00 - Güncelleme:
Mobilya internetten montajı YouTube’dan

Her yıl yüzde 30 büyüyen internetten alışveriş yaygınlaştıkça yapı marketlerinin satışlarında da trendler değişmeye başladı. Artık tüketici, sağlanan teknik destek sayesinde mobilyasını internetten alıyor. YouTube gibi kanallardan videolu kurulum desteği alan tüketicinin demonte ürünlere ilgisi her geçen gün artıyor.  Türkiye’yi ‘Kendin Yap’  kültürü ile tanıştıran ilk yapı market zinciri Tekzen’in E-Ticaret Müdürü Celal Bal  “Demonte mobilya fiziksel ve hacimli bir ürün ama internetle birlikte satışları arttı. İnsanlara her türlü alet-edavatı ve desteği verdiğinizde mobilyasını artık kendi kuruyor. Mobilyanın bizim genel ciro içindeki payı yüzde 30’a geldi” dedi.

İNTERNETTEN EV DE SATIYOR

2005 yılında e-ticarete başladıklarını anlatan Bal “İlk yola çıktığımızda insanlar sehpa kurmak için bile eleman istiyordu. Bugün artık 6 kapılı gardrobu bile kurabiliyorlar” diye konuştu. Bal, demonte mobilyaya talebin artmasında uygun fiyat, kolay ulaşım ve kurulum desteğinin sağlanmasının etkili olduğunu anlattı. Bugün artık internetten 16-21 metrekarelik 30 parçalık ahşap evler sattıklarını da anlatan Bal “Dağıtımını sağladıınız zaman internetten satamayacağınız şey yok” dedi.  E-ticaret sektörünün giderek büyüdüğünü hatırlatan Bal akıllı telefon kullanımının artmasıyla internetten alışveriş yapma alışkanlığının da arttığını belirtti. Bal “Tekzen.com.tr’de her ay 5 milyon ziyaretçimiz var. Online mağazamız, cirosu en yüksek fiziki mağazamıza göre 2-3 kat daha fazla ciroya sahip” dedi. Tekzen.com.tr’nin toplam ciroda yüzde 7 lik bir paya sahip olduğunu hatırlatan Bal, bunu yüzde 10’a çıkacağını belirtti..

133 MAĞAZAYA ULAŞTIK

İnternette her 4 satıştan birinin İstanbul’dan geldiğini anlatan Bal “Siparişlerin yüzde 45’i Marmara’dan. Ama şu açtığımız Anadolu illerinde internet trafiği artıyor” dedi. İnsanların internetten inceleyip mağazadan aldıklarını da söyleyen Bal “Çünkü mağazaya yol tarifi yapıyoruz. Aynıca önümüzdeki dönemde mağazalara ürün ekranları da koyacağız. Tüketici 200 bin kalem ürünü ekrandan seçecek. Evine göndereceğiz” dedi. Fiziki mağaza tarafında ise bu yıl hedeflerinin 20 şube olduğunu anlatan Bal “Şu anda 54 ilde 133 mağazamız var. 3 bin çalışana ulaştık” dedi.