30 Nisan 2024 Salı / 22 Ramazan 1445

Sabiha Gökçen’i jet hızıyla TAV’ladı

3. havalimanı hizmete girince kapanacak olan Atatürk Havalimanı’nın işletmecisi TAV, Limak’ın Sabiha Gökçen’deki yüzde 40’lık payını almak için sözleşme imzaladı. TAV’ın Başkanı Şener “İstanbul’da kalmamız gerekiyordu. 1 ay önce bizzat kendim arayarak müracaat ettim ve kısa sürede anlaştık” dedi.

16 Eylül 2014 Salı 07:00 - Güncelleme:
Sabiha Gökçen’i  jet hızıyla TAV’ladı

Üçüncü havalimanının devreye girmesiyle kapanacak olan Atatürk Havalimanı’nın işletmecisi TAV, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın Limak’a ait yüzde 40 payını satın almak için sözleşme imzaladı. TAV böylece üçüncü havalimanı hizmete girdiğinde de 2030 kadar İstanbul’da havalimanı işletme hakkına sahip olacak. “İstanbul’da kalmamız gerekiyordu” diyen TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, Limak’la satın alma görüşmelerine bir ay önce başladığını söyledi. Şener “Bizzat kendim telefonla arayarak müracaat ettim. Görüşmelerimizi bir ay gibi kısa sürede tamamladık. Zamanlama iki taraf için de uygundu. Çünkü Limak, üçüncü havalimanı ihalesini kazanan konsorsiyum içerisinde ve üçüncü havalimanına odaklanmak istiyor. Biz de İstanbul’da kalmak zorundaydık” dedi. Sabiha Gökçen’de yüzde 60 paya sahip olan Malaysia Airport Holdings (MAH) ile de ön görüşme yaptıklarını belirten Sani Şener “Malezyalı ortağın Sabiha Gökçen’de ön alım hakkı bulunuyor. Malaysia Airports eğer ön alım hakkını kullanmaz ise, gerekli onaylar alındıktan sonra Sabiha Gökçen’de işletmeye katkıda bulunmaya başlarız” diye konuştu.

Fransızlar çok sevindi

TAV’da yüzde 38 paya sahip Fransız Aéroports de Paris Grubu’nun Sabiha Gökçen’deki hisse alımına nasıl baktığını sorduğumuzda ise Sani Şener, şu yanıtı verdi: “Fransız ortağımız, üçüncü havalimanı ihalesini kazanamadığımızda çok üzülmüştü. Sabiha Gökçen’le tekrar İstanbul’da uzun süreli havalimanı işletmeciliğine devam edecek olmamız Fransız ortağımızı da çok sevindirdi” dedi. Havaalanı işletmeciliğinin solo yapılamayacağını belirten Şener “Bizim büyük bir portföyümüz var. Şimdi bu portföyle Sabiha Gökçen’i birleştireceğiz” dedi. TAV Havalimanları Holding, satın almak için sözleşme imzaladığı Sabiha Gökçen Havalimanı’nı işleten Istanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım (ISG) ve havalimanındaki ağırlama hizmetlerini yürüten LGM Havalimanı İşletmeleri’nin (LGM) her birinde Limak grubuna ait yüzde 40 hisse, aynı zamanda eşit yönetim hakkı sunuyor. İstanbul’un en büyük havalimanı olan Atatürk Havalimanı’nın TAV’ın elinde bulunan işletme hakkı imtiyazı 2021 yılında doluyor. İstanbul’a yapılması planlanan üçüncü havalimanının ise 2017 sonundan itibaren devreye alınması planlanıyor.  

ZAMANI YAKALADIK İKİ TARAF İÇİN DE MANTIKLI NEDENLER VARDI

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, satın alma işlemiyle ilgi şunları söyledi: “Yeni havalimanının faaliyete başlamasıyla Atatürk Havalimanı’nın kapanacağı düşünüldüğünde, Sabiha Gökçen’e ortak olmak TAV için önemli bir stratejik adım anlamına geliyor. Atatürk Havalimanı’nın sonrasını planlamak ve İstanbul’un büyüme potansiyelinden en azından 2030’a kadar faydalanmak üzere bir ayağımızı İstanbul’da tutmak amacıyla fırsatları kovalamak TAV’ın üst yönetimi olarak bizim sorumluluğumuzdur. Geçtiğimiz dönemde hepsi TAV tarafından işbirliğine dayalı bir şekilde işletilen Üsküp, Ohrid, Tiflis, Batum, Riga, Enfidha, Monastir, Ankara, İzmir, Bodrum ve Gazipaşa havalimanlarını içeren bir ağ oluşturduk. Yeni havalimanı açıldığında İstanbul’un ikinci havalimanı olacak Sabiha Gökçen’de yer almamız bu verimliliği devam ettirecektir.

Bu çerçevede Limak ile müzakerelere başladık ve bir anlaşmaya vardık. İş hayatının önemli unsurlarından birisi, yeni ortaya çıkan durumlarda zamanı yakalayıp şirketinizi uzun vadeli hedeflerine taşıyacak şekilde pozisyonlamaktır. Anlaşmanın iki tarafı için de ortak bir noktada buluşmak için mantıklı nedenleri vardı. Limak’ın yeni havalimanını alan konsorsiyumun ortaklarından olup oraya daha fazla konsantre olmak istemesi, bizim ise yukarıda anlattığım nedenlerden ötürü İstanbul’daki operasyonlarımızı 2021 sonrasına taşıma arzumuz bu anlaşmanın yollarını açtı. “

285 milyon Euro Türkiye’de kaldı

TAV Havalimanları Holding tarafından bu sabah KAP’a yapılan açıklamada, Limak ile yapılan hisse alım sözleşmelerinin toplam bedelinin azami 285 milyon Euro olduğu belirtildi. Sani Şener “Elimizde bir sermaye var ve 285 milyon Euro yine Türkiye’de kaldı” dedi. ISG ve LGM’nin yüzde 40’ı Limak Grubu’nda, yüzde 60’ı ise Malezyalı Malezya Airports Holdings Berhard’da bulunuyordu. TAV ayrıca, Malaysia Airports MSC ve Malaysia Airports Holdings Berhad’ın ön alım haklarını kullanmaması halinde ISG Yer Hizmetleri şirketinin de yüzde 19.6’sını almak için de hisse alım sözleşmesi imzalanmasına yönelik taahhüt aldığını belirtti. Sözleşmeye göre, gerekli onayların alınması ve işlemin tamamlanmasının ardından TAV ve Malaysia Airports, Sabiha Gökçen’de ortak olarak havalimanının yönetiminde eşit paya sahip olacak.

LİMAK ÜÇÜNCÜ HAVALİMANINA YOĞUNLAŞACAK

SABİHA Gökçen havalimanının işletmesinden tamamen çıkacak olan Limak ise üçüncü havalimanının inşasına ve faaliyet gösterdiği diğer alanlar olan inşaat, çimento ve turizm sektörlerine yoğunlaşacak. Limak Yatırım Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir “Üçüncü havalimanı ve aktif olduğumuz ana sektörlere konsantre olmak için ISG’deki yüzde 40 hissemizin satışı için anlaştık” dedi. Üçüncü havalimanının ihalesinde 25 yıllık kira bedeli için en yüksek teklifi 22 milyar152 milyar Euro artı KDV ile Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu vermişti.