29 Nisan 2024 Pazartesi / 21 Sevval 1445

e-Devlet şifresi ile Bedelli Askerlik Başvuruları Nasıl Yapılır?

e-Devlet sistemi üzerinde devlet daireleri tarafından gerçekleştirebileceğiniz onlarca işlemi yalnızca bu sistem üzerinden bir tık ile gerçekleştirbilirsiniz. Bedelli askerlik başvurularına e-Devlet sistemi üzerinden gerçekleştirilebilirken tün işlemler için yalnızca e-Devlet şifresi yeterlidir.

22 Aralık 2014 Pazartesi 07:00 - Güncelleme:
e-Devlet şifresi ile Bedelli Askerlik Başvuruları Nasıl Yapılır?
 
 
Bedelli askerlik geçtiğimiz günlerde kanunun resmi gazetede yayınlanmasının ardından başvuruları başladı. Peki bedelli Askerlik yapacak kişiler bedelli askerlik için işlem süreci nasıl işleyecek. Detayları ve işlemleri sizler için derledik. Ayrıca vatandaşların bedelliden yararlanmak için e-Devlet ile ilgili bazı işlemleri de yapması gerekiyor.
 
İŞLEMLER NASIL GERÇEKLEŞTİRİLECEK
 
1-) Öncelikle bedelli askerlik yapmak isteyen kişilerin şu şartları yerine getirmesi gerekmektedir;
 
-18 bin TL bedeli peşin ödemek
-1 Ocak 1988 (dahil) öncesinde doğmuş olmak
 
2-) Bedelli askerlik başvuru yapmak isteyen kişi 18 bin TL bedeli ;
 
Halk Bankası'nın IBAN No (TL) (TR31 0001 2009 4520 0010 2600 83) 
Ziraat Bankası'nın IBAN No (TL) (TR49 0001 0017 4537 7119 4351 38) 
Vakıflar Bankası'nın IBAN No (TL) (TR28 0001 5001 5800 7302 9593 00) hesap numaralarından birine yatırmış olması ve dekontların askerlik şubelerine teslim etmesi gerekiyor.
 
3-)Yükümlüler başvurularını şahsen veya vekaletnamesi olan avukatları aracılığıyla yapabilecek. Ayrıca ilk müracaatlar askerlik şubesine uğramadan doğrudan e-Devlet üzerinden de (www.turkiye.gov.tr) başlatılabilecek. e-Devlety üzerinden yapılabilecek işlem ise ASAL Bedelli Askerlik Başvurusu'dur. Gitmek için tıklayınız
 
4-) Son başvuru tarihi 13 Şubat 2015'tür. 13 Şubat 2015 tarihinden sonra yapılacak başvurular veya ödemeler kabul edilmeyecek.
 
E-DEVLET NEDiR?
 
e-devlet, devlet hizmetlerinin kullanıcı ihtiyaçları göz önüne alınarak elektronik ortamda, güvenli, kesintisiz ve hızlı olarak ortak bir nokta üzerinden vatandaşa ulaştırılması amacıyla hazırlanmakta olan bir sistemdir.
 
e-Devlet sistemi'ne T.C Kimlik Numarası kullanarak kolayca girmek mümkündür. Siteye PTT'den alınacak şifre ile, Turkcell ve Avea hatta sahip olanlar Mobil İmza ile, smart kart ve okuyucu kullanarak Elektronik İmza sistemi ile ve çipli T.C. Kimlik Kartı ile girilebilmektedir. Bu projenin sorumlusu Türksat A.Ş.'dir. Gerekli altyapının kurulması, devlet hizmetlerinde hem bilgi,hem iletişim,hem de kalite standartlarının belirlenmesinde bu kurum sorumludur.
 
Uluslararası internet alan adı tanımlamasıyla Turkiye.gov.tr, Türkçe karakter kullanım yasasına göre "Türkiye.gov.tr" olarak tanıtımı yapılan, tanıtımda "e-Devletin kapısı 12 Aralık'ta genişliyor" sloganıyla yola çıkılan e-devlet uygulamalarını bir tek adres altında toplanmasını sağlayan elektronik vatandaşlık bilgi ve talep güncelleme hizmeti veren bir kamu sitesidir.
 
2008 CeBIT Bilişim Eurasia 5.salondaki "Devletin Kısayolu" adında bir tanıtım semineri sonrası kamu oyuna tanıtımı yapılmıştır.
 
18 Aralık 2008 tarihinde ise Milli Eğitim Bakanlığı Şura Salonu’nda Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından "e-devlet kapısı" hizmete açılmıştır.[3]
 
e-Devlet Kapısı, devlet hizmetlerinin kullanıcı ihtiyaçları gözetilerek elektronik ortamda, kesintisiz ve güvenli bir şekilde ortak bir nokta üzerinden vatandaşa ulaştırılması amacıyla hazırlanan olan bir yapıdır.
 
türkiye.gov.tr'de doğum, askerlik ve birçok konu ile ilgili A'dan Z'ye her türlü işlem hakkında bilgi veren yazılar ve şifre ile giriş yapıldığında birçok başvuru işlemleri, rezervasyon işlemleri, borç işlemleri, sınav bilgileri ve daha fazla işlemlere 7 gün 24 saat boyunca ulaşılabilmektedir.
 
41 kurum tarafından sunulan 333 adet hizmetin bulunduğu türkiye.gov.tr'nin 13 milyondan fazla kullanıcısı bulunmaktadır.
 
E-DEVLET ŞİFRESİ NASIL ALINIR?
 
Şifreyi, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğin(nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz edilerek Yurt içinde PTT Merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerden alınabilir.
 
e-Devlet şifresi yurt dışında Elçilik ve Konsolosluklardan temin edilebilir. Bağlı bulunulan dış temsilciliklerden konuyla ilgili detaylı bilgi alınabilir.
 
Bununla birlikte, mobil imza veya elektronik imza kullanılıyorsa, e-Devlet Kapısına bunlardan biri ile giriş yaptıktan sonra şifreyi vatandaş oluşturabilir. Pilot il olan Bolu’da kullanılan elektronik kimlik kartı ile de Türkiye.gov.tr adresine giriş yapılabilir. 
 
ŞİFREMİ UNUTTUM NE YAPMALIYIM?
 
Şifreyi kaybetme, unutma veya çaldırma ve benzeri durumlarda yeni bir şifre için şifre sıfırlama hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bu uygulamayı kullanmak için profilinizde bulunan iletişim bilgilerinden cep telefonu numaranızı ya da hem cep telefonu numaranızı hem de e-postanızı e-Devlet Kapısında doğrulamış olmanız gerekmektedir. Bu işlemlerden herhangi birini yapmadığınız takdirde PTT şube ve Merkezlerinden şahsen yeni bir şifre almanız gerekmektedir. Şifre sıfırlama hizmetinin detayları için 160 numaralı e-Devlet Kapısı İletişim Merkezinden destek alabilirsiniz.
 
Daha önce cep telefonu ve e-posta doğrulaması yapmış iseniz e-Devlet Kapısı Şifre ve Güvenlik Ayarlarım bölümünden:
 
- Sadece PTT şubelerinden yeni şifre zarfı alarak
- Cep telefonuma ve e-posta adresime gelecek kodları girerek
- Cep telefonuma gelecek kodu girerek
 
Seçeneklerinden birini işaretleyip şifre sıfırlama yöntemlerinden birini belirleyebilirsiniz. Giriş alanındaki şifremi unuttum seçeneği ile şifrenizi sıfırlayabilir, yeni şifre belirleyebilirsiniz. 15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti e-Devlet Kapısı kullanıcıları ve mavi kartlı kullanıcılar bu şifre sıfırlama hizmetinden faydalanabilmektedir. Ancak yabancı kullanıcılar şifre sıfırlama hizmetinden faydalanamamaktadır.