5 Mayıs 2024 Pazar / 27 Sevval 1445

Senede bir gün efsane indirimler yapılan sektörün adı nedir?

Hadi İpucu soruları ve cevapları açıklandı. Senede bir gün gerçekleştirilen indirimlerle dikkatleri üzerine çeken sektör olan perakendecilik tam anlamıyla nedir?

23 Kasım 2018 Cuma 07:00 - Güncelleme:
Senede bir gün efsane indirimler yapılan sektörün adı nedir?

Hadi bilgi yarışması birbirinden renkli birbirinden eğlenceli yarışmalar düzenlemeye devam ediyor. Hadi ekibi yarış öncesi ipucu bilgisini paylaşırken bu güne özel sosyal bir mesaj içeren ipucu belirledi.

Mobil Canlı Para Ödüllü Bilgi Yarışması AppStore ve Google Play’de

Haftaiçi her gün 12:30 ve 20:30’da
Haftasonu 20:30’da

Hadi’nin 12:30’daki yarışmasının ipucu sorusu geldi. 23 Kasım Hadi İpucu sorusu fotograftaki konu ile ilgili.

Ödül Hepsiburadanın katkılarıyla 20.000 TL. 23 Kasım’da dünyada ve ülkemizde efsane indirimlerle alışveriş yapılır. Bugünün ipucu, ticaretin elektronik ortamlarda gerçekleştirildiği bir sektörden geliyor. Senede bir gün efsane indirimler yapılan bu sektörün adını bilen var mı?

23 kasım hepsiburada ipucu

Öncelikle senede bir gün yapılan bu indirimler “Efsane Cuma” veya “Black Friday” ya da “Kara Cuma” olarak adlandırılıyor.

Genellikle perakende sektörü bu tarz indirimler yapmaktadır. Ama son zamanlarda online alışveriş siteleri de bu kervana katılmış durumda.

23 Kasım Hadi 12:30 ipucu sorusu cevabı : e-Ticaret sektörü – Online Alışveriş

 

Perakende satış, son tüketicilere veya alım amacı ticari kâr sağlamak olmayan kuruluşlara yapılan ürün ve hizmet satışıdır. En geniş anlamıyla takasla birlikte başladığı söylenebilir. Daha dar anlamda ticari bir etkinlik biçimini kazanması ise seyyar satıcıların ürünlerini dolaşarak sattığı ve ilk pazar yerlerinin kurulduğu birkaç bin yıl önceye değin uzanır.

Öteki birçok işte olduğu gibi yoğun bir rekabete dayanan perakende satış sektöründe iş yerlerinin kapanması oldukça sık görülür. Asıl rekabet fiyat düzeyinde ortaya çıksa da satış yerinin uygunluğu, ürünlerin seçimi ve sergilenmesi, iş yerinin çekiciliği gibi fiyat dışı öğelerle güvenilirlik, tanınmışlık gibi etkenler de önemli rol oynar. Rekabetin perakendecilikteki alışılmış ürün sınıflamalarını yıkması nedeniyle iş yerlerinin büyük çoğunluğu adlarının çağrıştırdığı alanların dışında da bir dizi ürün sunar.

Perakendecilikte internet üzerinden satış, satış makineleri, belli malda ya da alanda uzmanlaşmış mağazalar, büyük mağazalar, süpermarketler ve indirimli satış mağazaları gibi çok değişik perakende satış biçimlerinin ortaya çıkmış olmasına karşın, perakendeciliğin özü temelde değişmemiştir. Bu da uygun malın, uygun yerde, çekici ve göz alıcı bir biçimde sunularak uygun fiyata satılmasıdır.