17 Haziran 2024 Pazartesi / 11 ZilHicce 1445

Jaguar, XE ile yeni bir Segmente yelken açıyor

2014 yılında segment genişleterek Audi A4, BMW 3 Serisi ve Mercedes C Serisi gibi modellere rakip olarak XE’yi üreten Jaguar, rakipleriyle kıyasıya mücadeleye girdi.

31 Ekim 2015 Cumartesi 07:00 - Güncelleme:
Jaguar, XE ile yeni bir Segmente yelken açıyor

Jaguar, adını aldığı güçlü hayvanı ürettiği otomobillerin tasarımlarında bugüne kadar başarıyla yansıttı. Özellikle Jaguar XJ bu tasarım anlayışının zirvesi oldu.

Yakın zamanda ülkemize gelen XE’yi deneyimleyerek sürüş izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istedim. Ancak aracın bazı noktaları bende hayal kırıklığı yarattı. Tasarımı, motor seçenekleri ve donanımıyla başarılı bulduğum XE’de hoşuma gitmeyen detayları da sizlerle paylaşacağım. Ailenin büyüklerinden aldığı tasarım kimliğini taşıyan Jaguar XE, özellikle ön alanda XF esintilerini gözler önüne seriyor. Hatta arka kısmı da buna dahil edersek, bu modelin küçültülmüş versiyonu da diyebiliriz. Genel olarak lüks sedan tasarımıyla Jaguar XE, sınıfındaki güçlü rakipleriyle rahatlıkla baş edecektir. Dış boyutlar olarak da Alman rakipleri arasında başarılı ölçülere sahip.

Donanım Özellikleri

8 farklı dış renk, 3 farklı iç döşeme, 17 ve 18 inç jant seçenekleri sunulan aracın Türkiye paketinde PURE, PRESTIGE, PORTFOLIO ve R-SPORT donanım seçenekleri bulunuyor. 8 inç dokunmatik ekranın hakim olduğu multimedya sistemine, standart olarak 6 hoparlörlü Jaguar ses sistemi eşlik ediyor. Ayrıca 12 kanalı, bir subwoofer ve 11 hoparlörlü 380 watt ses gücü üreten Meridian ses sistemi de opsiyonel olarak sunuluyor. Kör nokta uyarı sistemi, şerit takip asistanı gibi güvenlik donanımlarına da sahip olan XE tasarım ve donanım anlamında beğenimi kazandı. Land Rover ile aynı yuvarlak vites kolunu ve ekranı paylaşıyor olması aracın özgünlüğünü gölgelemiş.

Rekabetçi motor seçenekleri

Jaguar XE ülkemize iki farklı motor ve iki farklı şanzımanla geliyor. Motor seçeneklerinde 2.0 litrelik turbo dizel ünite altında 163 hp ve 180 hp seçenekleri yer alıyor. Bunlara 6 ileri manuel ve 8 ileri otomatik şanzıman eşlik ediyor. Düşük yakıt tüketim değerlerine (Karma:4.2lt/100km) sahip olan bu araçla fabrika verilerini tutturmak elbette ki imkansız. İnsan performansı hissetmek adına gaz pedalına dokunmadan edemiyor. Sonuç olarak 8-9 litreler civarında bir tüketimle karşılaşıyorsunuz. Aracın beğenmediğim yönlerine gelince; iç tasarımda her yere ‘Jaguar’ yazısının işlenmiş olması, bozuk yollarda süspansiyonlardan ve özellikle arka taraftan gelen sesler pek hoşuma gitmedi. Açıkçası şaşırttı.