29 Nisan 2024 Pazartesi / 21 Sevval 1445

Armudu pişirdi hizmeti ayağımıza getirdi

İhtiyaç sahiplerini hizmet verenlerle buluşturan Armut.com, evle ilgili 2 binin üzerinde kategoride tüketicinin yardımına koşuyor. Sistem teklif alma usulüyle çalışıyor.

YELDA ŞUMNULU1 Aralık 2016 Perşembe 07:00 - Güncelleme:
Armudu pişirdi hizmeti ayağımıza getirdi

Yurt dışından döndükten sonra evle ilgili ihtiyaçlarında kötü tecrübeler yaşayan Başak Taşpınar Değim, bütün bu yaşadıklarını başkaları yaşamasın diye Armut.com’u kurdu. İhtiyaç sahiplerini hizmet verenlerle buluşturan Armut.com’un kurucu ortağı Değim “Hızlı büyümemizin arkasında, tüketicileri dinleyerek bu sektördeki içgörüleri anlayarak oluşturduğumuz ürünümüz var. Teknolojilerimizi de yine bu ihtiyaçlara cevap verecek şekilde kendimiz ürettik. Ekibimiz de kurulduğumuz ilk günden beri, bu sektörün işleyişini değiştirmek ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamak için çalışıyor. İhtiyaca doğrudan cevap veren ve sürekli gelişen bir ürün, buna uygun olarak hızlı karar alabilen ve uygulayabilen ekibimiz büyümemizi kolaylaştırdı” dedi. Şu anda 2 binin üzerinde kategoride hizmet verdiklerini belirten Değim “Evle ilgili kategorilerde daha çok hizmet talebi alıyoruz. Bunların başında nakliyat, temizlik, boya badana ve tadilat gibi işler geliyor” dedi. 

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?

Başak Taşpınar Değim, sistemin işleyişini de şöyle anlattı: “Hizmet almak isteyenler ihtiyaçlarını anlatan kısa bir form doldurarak hizmet taleplerini yapıyor. Sonrasında bu hizmeti sunan kişi veya şirketler yapılacak iş için tekliflerini veriyor. Kullanıcı gelen teklifler arasından fiyat, tecrübe ve performans gibi kriterlere de bakarak istedikleri hizmet verenlerle çalışıyor. Hizmet sonrasında ise hizmet veren, iyi veya kötü yorumunu yine armut.com üzerinden verebiliyor. Sisteme katılmak isteyenler sitemize üye olup kendi profillerini oluşturabiliyorlar. Sonrasında ise belirlediğimiz hizmet kalitesi standartlarına uygun çeşitli aşamalardan geçerek onaylı hizmet verenler arasına dahil oluyorlar. Bu süreçten sonra uygun fırsatlar SMS ve e-posta ile hizmet verenlere gitmeye başlıyor. Gönderilen işler hizmet verenlere uygunsa, teklif verip müşterilerle iletişime geçebiliyorlar.”

2017’DE YURT DIŞINA AÇILACAK

2013 yılından itibaren düzenli büyümeye başladıklarını belirten Değim “2015 yılı boyunca toplam 400 binin üzerinde hizmet talebi aldık. 2016 büyümemiz şimdiden bu sayıyı ikiye katlayacağımızı gösteriyor. Armut.com üzerinden oluşturduğumuz iş hacmi hizmet talebi tarafında olduğu gibi hizmet veren tarafında da hızla büyüyor. 2015 yılı sonuyla 90 bin hizmet vereni sistemimize dahil etmiştik. Bu yıl sonu hizmet veren bazımızda da yüzde 50’ye yakın bir büyüme olacağını öngörüyoruz. Bu sayılar Armut.com’un yarattığı ekonominin aslında Türkiye için ne kadar önemli olduğunun bir göstergesi. Açık ara lider olduğumuz Türkiye’de emin adımlarla büyüyüp, sektörümüzdeki liderliğimizi perçinlerken yurt dışında da bu başarıyı tekrarlamak istiyoruz. 2017 yılında yurt dışı projemizi hayata geçireceğiz. İçimizde bir ekip bunun için çalışmalara başladı. Hedefimiz başarı hikayemizi global arenada da sürdürmek. Yatırım konusuna gelirsek, bu sene Türkiye’de alınan en yüksek yatırımı 3.2 milyon dolarla biz aldık. Bununla beraber toplam yatırımımız 4.2 milyon dolara ulaştı. Büyüme trendimizi bu hızla sürdürür ve uluslararası arenada başarılı olursak ilerde tekrar yatırım almayı düşünebiliriz” dedi.