Bilim insanları duyurdu: Galaksinin 1,5 milyar ışık yılı ötesinden gelen radyo sinyalleri tespit edildi

Bilim insanları uzayın derinliklerinden gelen tekrarlı radyo sinyalleri tespit ettiklerini duyurdu. Kaynağı belirsiz radyo dalgası patlamalarıyla gök bilimcileri ikinci kez karşılaşırken, bilim dünyasında büyük bir heyecan yarattı.

Kanada’da yer alan British Columbia Üniversitesi’nden bilim insanları, CHIME (Kanada Hidrojen Yuğunluğu Haritalama Deneyi) isimli interferometrik radyo teleskobu ile galaksinin 1,5 milyar ışık yılı ötesinden gelen 13 hızlı radyo dalgası patlaması tespit ettiklerini açıkladı.

Kaynağı belirsiz radyo dalgası patlamalarının yalnızca birinin tekrarladığının belirtildiği açıklama gök bilimi dünyasında heyecan yaratırken, bilim tarihinde bu güne kadar keşfedilen tekrarlı hızlı radyo dalgası patlaması sayısı ikiye yükseldi.

British Columbia Üniversitesi’nde araştırmacı olan Ingrid Stairs, şu ana kadar keşfedilen 6O hızlı radyo dalgası patlamalarından yalnızca birinin 6 kez tekrarladığını ve tekrarlı sinyalin aynı yerden gelebileceğini bilindiğini vurgulayarak yaptıkları keşfin önemiyle ilgili şu açıklamayı yaptı:

Hızlı radyo patlamaları yalnızca milisaniye sürüyor ve Güneş'in haftalarca verdiği enerjiye eşdeğer enerjiyi 1 saniyenin daha da altında bir sürede açığa çıkarıyor.

“Şu ana kadar, yalnızca bir tane tekrar eden FRB (Hızlı Radyo Dalgası Patlaması) biliniyordu, diğer seçeneklerinden olduğunu bilmek uzayda daha fazlasının olabileceğini gösteriyor. Çalışmak için daha fazla tekrarlayıcılar ya da daha çok kaynak oldukça kozmik bulmacayı daha çok anlayabiliriz.”

Nature dergisinde araştırmacıların yazdığı iki makaleden birinde belirtildiğine göre 2 tekrarlı radyo sinyalinin bulunması onların varlığını kanıtlıyor ve insanlığın muhtemelen uzayın derinliklerinden gelen daha fazla radyo sinyali bulabileceğini gösteriyor.

Tüm araştırmacılar sadece üç haftalık bir süre içinde 13 patlamadan bazılarını tespit etti ve bu durum kaynak arayışı içinde olan bilim insanlarına çok büyük bir veri hazinesi sundu.

Bu sayede, radyo sinyalleri geldikleri olağandışı ortamla ilgili bazı kanıtlar sunabilir, belki de uzay uygarlıklarının gizemli teknolojisini açıklayabilir.

McGill Üniversitesi’nden Arun Naidu konuyla ilgili yaptığı açıklamasında, “Radyo dalgalarının kaynakları her ne olursa olsun, üretildikleri frenkans aralığının ne kadar geniş olduğunu görmek çok ilginç. Kaynağın belirli bir frekansın altında bir şey üretemediği bazı modeller vardır” ifadelerini kullandı.

Keşfedilen 13 radyo dalga patlamasının en az 7’sinin 400 MHz olarak kaydedildiği ve bunun şu ana kadar algılanan en düşük frekans olduğu aktarıldı. Açıklamada radyo dalgası patlamalarının daha çok olabileceği ama bunları CHIMe’nin tespit edebileceği aralıktan düşük olabileceği kaydedildi.

Radyo sinyallerin kaynağı ile ilgili net abir açıklama bulunmuyor, anacak yaygın kabul gören görüşlerden biri kara deliklerle çarpışıp yok olan yıldızların yarattığı enerji patlamaları sonucunda bu tür radyo dalgalarının yayılabileceği, Yine de bu durumun tekrar eden patlamaları açıklamakta biraz zayıf kaldığı ifade ediliyor.

Uzayın derinliklerinden gelen güçlü radyo dalgaları ilk kez 2007'de Avustralya'daki Parkes radyo teleskobu tarafından tespit edilmişti.

(NTV)

Gemilerin rotasını ASELSAN çizecek

Talebe yetişemiyorlar! Kilosu 250 euro

Mehmet Topal ayrılığının ardından yönetime büyük tepki gösterdi

JÖAK'tan nefes kesen tatbikat

Metroda başörtülü kadına çirkin saldırı! 'Kara Fatma' hakareti

15 Temmuz Demokrasi Otogarı’nda akılalmaz olay

Yeni dönem başlıyor: Son tarih 5 Aralık

Kaymakamın oğlunun öldürülmesiyle ilgili flaş gelişme

Metroda başörtülü kadına çirkin saldırı! ´Kara Fatma´ hakareti

Sıcak havalarda nasıl uyuyabiliriz? Uzmandan 20 önemli tüyo

İşte Avrupa'da değeri en çok yükselen 10 futbolcu

Aşırı limonata içenler dikkat!